Estàs aquí
Trobada de la província 2023 - "Transmissió de la fe"
El passat 19 d'abril vam participar a la primera trobada de província adreçada al tema de la transmissió de la fe. La trobada de 3 dies a Loiola ens reunia a diversos representants de les obres vinculades a la Companyia de Jesús. Des de Catalunya anàvem una trentena de persones, entre les quals ens trobàvem Pablo Insa i jo, en representació del Casal Loiola.
Vam arribar dimecres a la nit, on ens van rebre amb una benvinguda una mica diferent. Com Jesús feia, des del relat, la paràbola, es teatralitzen textos de l'evangeli i oracions que ens donen a entendre que aquesta trobada no serà com les altres, requerirà de nosaltres una disposició nova, que ens confrontarà primer amb la nostra fe abans de donar pas a la missió encomanada: transmetre-la.
Dijous al matí ens reben les paraules del provincial. Antonio España SJ, ens convida a reconèixer-nos entre nosaltres, que venim de diferents sectors i ens comparteix el lema de la jornada: Sóc, Ets, Som.
- Sóc - la meva fe em constitueix, dóna forma a allò que sóc
- Ets imatge i semblança de Déu
- Som - perquè Déu ens envia no sols junts sinó en comunitat àmplia a treballar pel Regne
Durant tot el dia se'ns convidarà a reconnectar amb la pròpia fe, a recordar que és Jesús qui primer ve a la nostra trobada, a rememorar amb tots els sentits aquell dia, aquella trobada i disposar-nos al costat dels altres des de la set, reconeixent-nos cercadors en camí.
També se'ns convida a reconèixer les dificultats i tensions que té la nostra vida cristiana. La tensió entre el que sóc (la meva petita realitat) i el que estic cridat a ser. Tensió entre la unitat i la diversitat a la Companyia, a l'Església i a la societat. Podrem fer una presa de pols de l'estat de les obres pel que fa a les dificultats, diagnòstic que ens demostra un cert to de fons amb diversitat de matisos.
Finalment, divendres, se'ns proposa poder compartir la creativitat en la transmissió de la fe que ja es fa present al llarg de tota la província. Compartim bones pràctiques que es fan a col·legis, parròquies, centres pastorals, comunitats, on es posa en joc l'art, la música, el vincle amb la realitat social, l'eucaristia per renovar llenguatges i apropar la fe a tantes persones.
El dissabte, dia ja d'emprendre la tornada a casa, ens trobem tota la Plataforma Apostòlica de Catalunya, per ressonar junts després de la trobada i compartir el desig profund de seguir trobant punts d'unió entre nosaltres.
Per mi la trobada va ser l'oportunitat de sentir-me enviada de nou a la nostra missió com a Casal. La transmissió de la fe, acompanyar-nos els uns als altres a redescobrir-la, a créixer junts, a viure la pròpia vocació personal i comunitària intentant ser millors testimonis de Jesús.
Va ser també l'oportunitat de descobrir noves iniciatives on inspirar-nos i reconèixer que la fe, quan la vivim la transparentem. Quan la reflectim en la nostra manera de ser i fer convidem els altres a fer el camí junts.
Que el Casal pugui ser també lloc on redescobrir la pròpia fe i continuar contagiant-la allà on estiguem!
Lucia Ortin
Presidenta del Casal Loiola
Us deixem, tot seguit, més contingut del que va ser la trobada (articles i vídeo):
Miradas, dificultades y sentido en la transmisión de la fe
Termina el encuentro de provincia. Pero sigue la transmisión de la fe